onsdag 19. desember 2012

402

I DAG stod vi opp ekstra tidlig, vi flittige jordbrukselever, for å kjøre til Melhus og besøke Ole Johan og gården hans. Ole Johan driver med økologisk gris, blant annet. Ole Johans griser tusler rundt på et jorde oppi lia, de bor ute hele året og har selskap av fem kuer. Vi hjalp til med å legge ut halm, før vi besøkte fjøset og til slutt be bedt inn på økologiske bratwurster. Jeg spiste en halv, og den var god og jeg angrer ikke.
Så måtte vi dra hjem for å rekke båten, og på Fosenhalvøya var det snøvær. Det blir en fin hvit jul her, men jeg skal hjem. Før det måtte jeg løpe rundt på hele skolen og lete etter tigeren, som hadde gjemt seg i stavnen på båten nede i båtbyggeriet. Så vandret den litt rundt, før jeg til slutt fikk lagt den. Tigeren har nemlig en jobb å gjøre i morgen tidlig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar