tirsdag 18. desember 2012

401

I DAG slapp jeg unna kjøkkentjeneste til frokost, fordi lærerne hadde tatt på seg oppgaven. De bakte brød og stekte eggerøre, og forlenget frokosttiden med et kvarter. Det skal man ikke si noe på. Så var det tid for julevask på Fosen folkehøgskole. Noen av oss starta med å tømme sjøbruksrommet helt, for det skal pimpes etter jul når gulvet er blitt bona. Så støvsugde vi sofaer, vaska gulv, tørke støv og samlet alle løse eiendeler i fellessalen, hvor det også var pynting av gran og høytlesning etter duggurd. Jeg svingte meg rundt til middag, min kjøkkentjenestemakker var sein som vanlig, men det hadde jeg regnet med.
Til kveldsmat hadde jordbruk en siste pakkekalenderpakke igjen, og den var enorm. Vi jaktet ned Malcolm og Sandra, og hadde en flott pakkeåpning; det var nemlig en TIGER. Vi elsker den svært høyt allerede, og den ser ut til å like oss også.
Nå er det bare to flotte dager igjen og så er det juleferie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar