tirsdag 22. januar 2013

436

I DAG løp vi ut for å ha fellesfag på isen. Isen var like trygg som før, og som i et eventyr hadde Fosen fått donert et tyvetalls skøyter, slik at omtrent alle som ville gå på skøyter fikk muligheten til det. Ellers kunne man drive med menneskecurling, isfiske eller hockey med vanlige sko. Jeg spente på meg et par skøyter og rava rundt på isen, til Helene og jeg måtte gå opp til skolen igjen for å møte en dame og snakke om skoleårbok. Hun gav oss kulepenner, og informasjon. Vi takket pent.
Så dro vi ned til isen igjen for å spise duggurd og drikke kakao. Jeg ble med på en tur i den oransje bobla til Bjørn, der han kjørte rundt som en villmann på isen. Så lurte jeg Frederik, Ola og Malcolm til å isbade. Det var kaldt nok, så vi varmet oss ved å sitte og skrike litt i blåbilen, der vi suste og svingte over isen. Vi vet ikke helt hvordan vi skal forklare de underlig mange kilometerne det plutselig er blitt mellom skolen og Botnen, men det går nok fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar