søndag 20. januar 2013

434

I DAG fant jeg ut at det ikke var en så fantastisk idé å begynne å legge skinnet i bløt og vaske det, fordi du må garve det rett etterpå. Jeg hadde ikke planlagt noen garving, fettgarving skal vi ikke begynne med før om et par uker og hirsgarving skal godgjøre seg i tre dager. Heldigvis påpekte Hannah at alungarving skal lages rett før man smører den på skinnet, og så skal skinnet ligge i fem dager, så da var det faktisk en fantastisk idé likevel. Sånn flaks kan man ha.
Hele søndagen gikk dermed til å vaske, skylle, lete etter noen som visste hvor skinnlakenet var, sentrifugere, tørke og garve.
Jeg feiret ferdiggjøringen av mitt første garvede skinn med å dusje og skifte sengetøy. Ingenting slår følelsen av rent sengetøy, særlig ikke etter en deprimerende film som The Road. Det var bare elendighet og jeg angrer kanskje litt på at jeg så den, men ikke så mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar